Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب| تهدیدات و اقدامات متقابل جدید در جرائم دیجیتال و تروریسم سایبری + دانلود فایل

معرفی کتاب| تهدیدات و اقدامات متقابل جدید در جرائم دیجیتال و تروریسم سایبری + دانلود فایل
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

پیشرفت فناوری هرچند سودمند و مفید است، اما می‌تواند تهدیدی برای شبکه‌های سیستم و امنیت آن‌ها باشد.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، کتاب‌هایی را در این عرصه معرفی می‌‎کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، در حالی که محققان سعی دارند تا راه حل مناسبی پیدا کنند، کاربرد‌های مخرب فناوری هم‌چنان تهدیدات امنیتی جدیدی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. کتاب تهدیدات و اقدامات متقابل جدید در جرائم دیجیتال و تروریسم سایبری حاوی فصل‌هایی مبتنی بر تحقیق و مطالعه موارد مربوط به تکنیک‌های امنیتی و روش‌های فعلی مورد استفاده برای شناسایی و غلبه بر آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات فناوری با تأکید بر مسائل امنیتی در رایانش تلفن همراه و فعالیت‌های آنلاین است.

این کتاب حاوی سه بخش و ۱۶ فصل است؛ بخش اول حاوی مطالب مربوط به رایانش تلفن همراه، بخش دوم درباره تکنیک‌ها و موارد امنیت سایبری است و در نهایت، بخش سوم در رابطه با رهبری، ارتباطات و آموزش در امنیت سایبری است.

فصل اول مروری بر تحقیقات به طور کلی دارد تا مشخص شود که چه بررسی‌هایی درباره امنیت تلفن همراه، شبکه تلفن همراه، تهدیدات داخلی و موضوعات مختلف موجود در امنیت سایبری انجام شده است. در بخش مربوط به رایانش تلفن همراه به این که چطور بیش‌تر از دستگاه‌های تلفن همراه برای وبگردی، ارسال ایمیل، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و خرید استفاده می‌شود، پرداخته شده است.

تلفن همراه به دلیل اندازه کوچک‌تری که دارد به راحتی در جیب و کیف جا می‌شود. متأسفانه، محبوبیت استفاده از تلفن همراه زمینه مناسبی را برای حملات سایبری ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که سیستم عامل‌های تلفن همراه، نرم‌افزار امنیتی برای محافظت از داده‌ها را ندارد. این بخش هم‌چنین معرفی ساده و خلاصه‌ای از مدل‌های امنیتی سیستم عامل‌های امروزی از جمله اندروید، آی‌اواس و ویندوز فون را ارائه می‌دهد.

در بخش دوم به نحوه استفاده از رسانه‌های دیجیتالی مانند ایمیل‌ها و پیامک‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی یا اخذ پول با ادعا‌های دروغ پرداخته می‌شود. این بخش رویکرد‌ها و روش‌های کاربردی برای شناسایی بدافزار تلفن همراه و نقاط ضعف اقدامات متقابل موجود را بررسی می‌کند.

بخش سوم که در رابطه با رهبری، ارتباطات و آموزش در امنیت سایبری است به نحوه شناسایی و کنترل تهدیدات داخلی در سازمان‌ها، خطرات و تاثیرات ناشی از تهدیدات داخلی، ارتباطات، تکنولوژی و جرائم سایبری در جنوب صحرای آفریقا، ارتقای دانش مدیریت سیستم، تربیت نسل جدیدی از متخصصان امنیت سایبری با ارائه آموزش‌های مرتبط به دانش‌آموزان رشته‌های فناوری، مهندسی و ریاضیات می‌پردازد.

این کتاب منبع مفیدی برای محققان، دانشگاهیان، متخصصان محاسبات و رایانش، دانشجویان علاقه‌مند به تکنیک‌ها، قوانین و ابتکارات آموزشی است که در حال حاضر برای محاسبات و رایانش ایمن اجرا و به کار برده می‌شود.

عنوان کتاب: تهدیدات و اقدامات متقابل جدید در جرائم دیجیتال و تروریسم سایبری
عنوان اصلی: New Threats and Countermeasures in Digital Crime and Cyber Terrorism
ویراستاران: موریس داوسون (Maurice Dawson)، مروان عمر (Marwan Omar)
سال انتشار: ۲۰۱۵
ناشر: IGI Global

دانلود کتاب